01 Ağustos 2010

Vize hazırlıkları ve Roma yolcusu ben :D

Yupppie !!! Sonunda uçak biletlerimde tamam. 12 ağustosda bu genç ROMA'ya uçar,fakat bir sorun var vize ye bile daha başvurmadım neden bu kadar eminim vizenin çıkacağından bende bilmiyorum :D ama hemen korkmak yok gezinin heyecanı ile derdini tasasını anlamıyorsun bile.

Herneyse bir kaç gündür ankara,izmir ve istanbul idata şirketlerine baya bir telefon trafiği yaşattım.İdata ne mi? İdata italya ve hollanda konsolosluğunun ortaklaşa çalışıtığı bir şirket. Siz vize için direk konsolosluğa başvuramıyorsunuz ilk önce bu şirkete evraklarınızı teslim etmeniz gerekiyor,onlar değerlendiriyor uygun görürseler konsolosluğa senin için randevu veriyor.Daha bu sürece tabi bende giremedim :D

Bulunduğunuz şehirin hangi idata şirketine bağlı oldunu öğrenmek için İDATA'nın sitesini kontrol etmenizde fayda var.Sitede şöyle bir ibare var '' Başvuru yapan öğrencilerin sponsorlarının bulunduğu şehri seçmeleri gerekmektedir'' diye benim sponsorlarım ailem ve ailemde samsunda ikamet etmekte fakat samsun için idata başvuru merkezini İstanbul olarak gösteriyor. Çok uyuz bir durum ankara hemen şuracığında iken taaa istanbula başvurmak.Allem ettim kallem ettim sözümü geçiremedim,illada istanbuldan başvurcan dediler fakat istanbuldan başvurursam çoook çok ileri bir tarihe randevu veriyorlardı,bu da gezinin başlamadan bitmesi demekti neyseki Uşakda okuduğum için İzmir idataya başvurmamda bir sakınca yokmuş çok sevindirik oldum lağğn :D İzmir idata 5 gün sonraya randevu veriyor süper !!!


Belgeleri toplamak bir eziyet puff allahtan annem ile babam geçen ay ingiltere vizesine başvurdukları için onlar hakkında gerekli olan belgeler zaten elimde vardı ki bu o belgelerin %80 'nin elimde olduğu demek ti :D Hülen bunu duyunca da çok mutlu oldum . Vize görüşmesine gideyim geleyim neler gerekli hangi belgeleri istiyorlar onlarıda net olarak buraya yazacağım maksat okurum bilgilensin :D


Dün rezervasyon yaptığım uçak biletini az önce itibari ile satın almış bulınmaktayım.4 uçuş ve toplam 455.10 TL tuttu :D Aman ha gözünüz korkmasın. Siz alacağınız zaman bu kadar fazla olmaz biz hem salaklık edip gitmeye 2 hafta kala aldık hemde geri dönüştede memleketlerede uçakla dönüyoruz PAŞA çocuğuyuz ya (!) :D Siz siz olun gitmeden en az 1 ya da 2 ay önceden alın biletleriniz ve kampanyalı biletleri kaçırmayın sürekli takip edin.Şu an ki en ucuz bileti pegasusdan aldık,ama siz alacağınız zaman sadece pegasus ve THY 'na bakmayın, ne bilim blu-expres ya da italya hava yoları gibi yabancı firmalarıda araştırın ;)


Herneyse izmirden 4 ünde belgeleri idataya teslim edince bizi 9 ya da 10 u gibi görüşmeye çağıracaklarını söylediler.Bizde bu nedenle 12 sine uçak biletimizi aldık. İzmirden istanbul aktarmalı ROMA tam 265 TL diyorum ya sizde bu kadar olmaz. Fakat dönüş biletmiz çok ucuz aldık Roma'dan İstanbul sadece 120 TL işte böyle fırsatları kaçırmayın takip edin,Sonra istanbuldan da memleketim samsuna 75 TL aldık hani paşa çocuğuyuz ya :D ama olsun otobüs 65TL uçakla 75 TL fark eden bişe yok ...

Gezideki tüm masrafları aldığımız suya kadar sizlerle paylaşacağım gezimizin sonunda,Çünkü geziye çıkacak arkadaşların en çok merak ettiği şey toplam masraf ne kadar sorusu.Büyük ölçüde bu size bağlı şekil A da görüldüğü üzere hostel mostel yok yat dışarda :D Umarım bu blogda İnterRail hakkında ki bütün merak ettiklerinizi bulacaksınız. Şimdilik baş baaş... :D





2 yorum: