05 Ağustos 2010

Dikkat !!! İDATA çıkabilir

Bügün ağustosun 4'ü yani vize başvurumun olduğu tarih,azıcık heyecan,azıcık soğuk terleme var!!!

Vize için olan hazırlığıma 1 buçuk hafta önce başladım neKADAN bunaltıcı bir süreç hele ki bu sıcaklarda.İnsanın beyni dumanlı oluyor o belge şu belge derken hiç bişe düşünemez hale geliyor,toplumda dilinde ''M.A.L.'' diye tabir edilen şekili alıyor.Hele ki uçak biletini almış ve uçağına 8 gün kala vize başvurusunda bulunmak, aman aman sakın denemeyin stres stre stres !!!!

Uzun zamandır hangi belgeler lazım hangileri gereksiz onları araştırdım ve sonunda kendime bir liste çıkardım koyuldum işe.Annem ve babam geçen aylarda başvurduğu İngiltere vizesi için o evrakları zaten toplayıp dosyalamıştı bana da bir kaç tane daha ek belge eklemek kalıyordu dosyaya,yine de çok yorucu geçti açıkcası hem beyinen hem ruhen hemde bedenen çok yoruldum bu süreçte,hele ki son günlerinin en moda hastalığı '' yaz yorgunluğu '' üzerimde iken.

İzmir idatadan arkadaşım ile başvuracağımı daha önceden söylemiştim fakat arkadaşımın önemli sınavı olduğundan benden 1 gün önce başvurdu ve sorunsuz bir şekilde sadece 1 belge eksik olarak başvurusunu yaptı,eksik belgeyide daha sonra getirmek koşuluyla.Ben ertesi gün yani austos 4'de başvuracaktım ve benim yerime bir arkadaşım evraklarımı teslim edecekti.Bu sebeble bunu teyit etmek için idata'yı bir kaç defa aradım ''Ben memleketimde olduğumdan gelemeyeceğim ve başvurumu arkadaşım benim adıma yapacak bu mümkün mü? '' sorusuna hep evet yanıtını aldığımdan içim rahattı.

Bu arada çok monoton ve can sıkıcı bir yazı olarak seyir ettiğinin farkındayım fakat elimde değil.Bugün canım çok sıkıldı istenmeyen olaylar oldu bu sebeble bu şekilde istemeden yazıyorum,bunlarıda birazdan paylaşacağım aşağıda.Sevgili okurceğizlerim beni 1 yazılık affedin olma mı ;)

Arkadaşıma evrakları güzel bir dosya içinde her bir sayfasına ayrı bir evrak yerleşmiş olarak gönderdim hızlı posta ile ve sağ salim eline ulaştı.Dosyanın içinde vize başvurusu için gerekli ve gereksiz olan herleyş doldurdum ve problem çıkmayacaktı çünkü gereksiz olana kadar herşey o dosyada mevcuttu işte dosya içeriği:

1- Kendi Pasaportum ve Fotokopisi (1,2,3.) sayfaları
2- 2 adet nüfus cüzdanı fotokopisi
3- 2 adet vesikalık
4- Öğrenci belgesi
5- Gezi sürecini kapsayan 30.000 euro'luk seyehat sigortası(30-40 TL ye yaptırılıyor)
6- Kredi kartı fotokopilerim
7- Parmak izi belgesi
8- Nüfus kayıt örneği (Nüfus il müd. alınıyor)
9- İDATA başvuru formu
10 Anne ve babanın sponsor olduklarına dair dilekçe
11 Baba ve annenin pasaport ve daha önce aldığı vize fotokopileri
12 Babanın ve annenin bankadan alınan olan hesap cüzdanı belgesi(Bir kaç bin TL gözükmesi gerekiyor)
13 Babanın ve annenin hala çalıştığına dair belge
14 Babanın ve annenin 4 aylık maaş bodrosu
15 Babanın 3 aylık kredi kartı ekstresi
16 Babanın kredi kartı fotokopileri
17 Babanın ve annenin nüfus cüzdanı fotokopisi
18 Uçak bileti
19 Hostel rezervasyon belgeleri(Booking.com'dan ücretsiz rezervasyon)
20 İnterrail bileti orjinali ve fotokopisi
21 Araba,ev ruhsat ve tapusu fotokopisi
22 Emniyet protokol yazısı ( Herkezden istenmiyor şansa göre )
23 Babanın ve annenin banka hesap hareketleri


Yukarıda gördüğünüz gibi ne kadar saçma sapan belge var topladım,hiç bir sorun çıkmamasını istiyordum çünkü hesaplar tutmadı ama.Yukarıdakş çoğu belge gereksiz ve bugün ki tatsız olaylardan sonra idata'nın sözde güler yüzlü çalışanlarının kafasına göre kendi ruh halleri ne ise o yönde belge getir getirme deme gibi kendilerinde bir lüx tanıdıklarını gördüm!

Yukarıda gerekli olan asıl belgeler 1,2,3,4,5,9,10,eğer varsa 11(yararınız olur),12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 genelde gerekli olan belgeler dediğim gibi idata dan idata'ya farklılık gösterebilir ne yazıkki bu böyle.

Bu arada hem anne hem baba yazmamın sebebi benim annem ve babam birlikde bana sponsor oldukları için size kim sponsor oluyorsa ona göre siz o kişinin belgelerini götürün tabi. Annem Öğretmen baban ise Öğretim üyesi bu arada dip not olarak düşeyim ;)

İdata ki başvurumun kötü geçmesini sebebi gişede son derece saygız bir bayan yüzünden gerçekleşti benim yerime başvuran arkadaşım ile de aralarında biraz laf atışmaları geçmiş,Kıllık üzerine kimseden istenmeyen protokol yazısını ve 4 aylık maaş bodro kaydı istemiş benim evraklarımda sadece 1 aylık mevcuttu malesef.Diğer başvuran arkadaşlarımdan bu türde isteklerde bulunulmamış dediklerine göre olayda fark ettiyseniz bir kılıık durumu var.İdata yı o gün boyunca defalarca aradım ve her seferinde biraz dinledikten sonra telefonu çatırt diye masaya koyup ben konuşurken işlerine devam ettiler,bunu bir kaç defa yapınca artık dayanamadım,sinirlendim ve biraz bağırıp çağırdım telefonda sonra kapattım.

Dediğim gibi bugün böyle isteksiz olmamın sebebi varsa o gişede ki suratsız ve terbiyesiz bayanın yüzündendir.Eğer sizinde başınıza böyle bir olay gelirse şikayet edebileceğiniz bir adres var buyrun İdata Şikayet ben şikayette bulundum kadın hakkında hatta sadece bu adres ile de kalmayıp gezim sonunda gerekli yerlere o çalışan hakkında rahatsızlık duyduğum konusunda yazılar yazacağım :D Anladığınız o kadına takmış durumdayım peşini bırakmayacağım :D

Yazımın uzun olduğunun farkındayım :D Kusura bakmayın ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder