31 Temmuz 2010

İ N T E R R A İ L

Önümüzdeki bir buçuk ay boyunca interrail denilen bu atraksiyon ile ilgileneceğim.İnterrail konusunu ilk araştırmalarım hep bloglar üzerinden oldu,fakat çoğu zaman güvenilir olabilecek tarzda bilgilere rastlamadım.Bu bir buçuk aylık süreçte konu ağırlığım interrail,hazırlıkları,geziden notlar ve bunun gibi paylaşımlar olcak.Amacım bu duyguyu sizede bulaştırmak,yaşasın kötülük ;)



Belki çoğunuz biliyorsunuz fakat yine de kısaca anlatmakta fayda var. İnterrail avrupanın gelişmiş tren ağında kullanılan ve bir kaç farklı kategorisi ve sınıflandırması olan bir bilettir.Bu bileti çeşitle turizm bürolarından veya TCDD'nin Ankara,İstanbul ya da İzmir şubelerinden almak mümkün.Sözü daha uzatmadan sizin net olarak İnterRail nedir bilgi edinebileceğiniz TCDD'nin sitesine bakmanızı öneriyorum.

Ve ve ve beklediğim hazırlık süreci 27.07.2010 bu sabah başladı ;) Ufak ufak bir miğde bulantısı hafif soğuk terlemenin sebebinin bu başlangıç heyecanın olduğunu düşünüyorum.Birkaç gündür pasaport için neler gerektiğini araştırdım ve bu sabah 8 de kalkıp emniyet genel müdürlüğüne gittim ve neler gerektiğini birde onlardan teyit ettim. ilk olarak ziraat bankasına gidip 50 tl lik pasaport harcı yatırıp doğru emnıyet mudurugne gerı geldım oradan da 1 yıllık pasaport ücreti yani 95 TL yatırarak iki makbuzuda elime aldım.


Bir önceki gün çektirdiğim pasoport için gerekli vesikalık fotoğraflarımıda yanıma aldım.Aman dikkat edin o gün koyu renkli bir şeyler giyinin arka planın beyaz olması gerekiyor.Pasaport konusunda bilgi edinebileceğiniz ana kaynak
Emniyet Genel Müdürlüğü 'nün sitesidir. Herneyse bende bır kac aksilik oldu bulunduğum şehirden kaynaklanan sizlerin pek rastlamayacağınız şeyler.İlk talihsizlik nüfus cüzdanımda bir yerin değişmesi gerekiyordu bunun için kayıtlı bulunduğum nüfus il müdürlüğüne gittim orası beni muhtarlıkdan bir belge almam için geri yolladı her neyse aldım belgeyi tekrar geri geldiğimde elektriklerin kesildiğini sölediler ve ertesi gün gelmemi istediler.Ertesi gün hallettim ve tekrar Emniyet'e geri gittim.Sonrasında emniyette parmak izlerimi aldılar evrakları teslim ettim ve bir kaç güne pasaportumun adresime geleceğini söylediler.Normalde Pasaportu aynı gün içerisinde teslim ediyorlardı fakat yeni çipli pasaport dönemine geçildiği için pasaportların ankaradan gelme sürecinin uzadığını belirttiler.

2 gün sonra...

Bu sabah pasaportum elime geçti, aslında bu kadar çabuk beklemiyordum başvurumun ikinci günü elimde vay be artık hizmet hızında sınır tanımıyorlar dedim kendi kendime.Şuan ilk hazırlık sürecinin bir parçasını atlattığım için mutluyum , bakalım önümüzde ki süreçde beni neler bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder